Direktlänk till inlägg 17 oktober 2013

Hur jag började med 5:2

Av Anna - 17 oktober 2013 11:37

Tänkte börja mitt första inlägg med att skriva om hur jag började med 5:2.


Som många andra så har jag jojjobantat i nästan hela mitt vuxna liv. Jag har provat nästan allt , pulverdieter,soppdieter,viktväktarna,gi-metoden,atkins men har aldrig lyckats med någon av dessa metoder. Jag vill gärna ha variation på maten och den ska smaka bra. Med viktväktarna lyckades jag gå ner tio kg för många år sedan efter att jag fick barn men problemet var att man åt och blev hungrig ganska snart igen detta tror jag pga alla light produkter man åt.

I sommras efter en utlandsresa bestämde jag mig för att plocka bort potatis , ris , pasta och mjukt bröd från kosten då jag blev så uppsvälld i magen. Uppsvälldheten försvann på en gång. Gick ner 2kg av bara farten genom att plocka bort detta ur kosten.

I Juli månad fick jag syn på 5:2 metoden, jag började att läsa alla fakta kring detta och tänkte att det verkade vara något för mig. Att fasta två dagar i veckan skulle jag klara av. Sagt och gjort började jag med fastan i början av september och det har gått hur bra som helst. Jag bestämde att fastedagarna skulle vara tisd och torsd och planerade noga mina fastedagar så jag visste vad jag skulle äta på den dagen. Efter veckorna gått har jag ändrat fastedagarna till mån o torsdagar då det passar mig bättre så. Jag har i dag kommit in på min åttonde vecka och har totalt tappat 7,5 kg på dessa veckor och jag är förbluffande över vad två fastedagar i veckan kan göra. Det jag spontant känner är att jag är mycket piggare och har mycket mer energi. De övriga dagarna äter jag en helt vanlig nyttig varierad kolhydratreducerad kost och har koll på så att jag inte överstiger mitt dagliga kaloriintag. Istället för kolhydrater tillsätter jag mera proteiner och lite mera fett vilket gör att jag håller mig mätt länge och på så vis inte äter mer än det dagliga intaget.

Eftersom jag har mera energi nu så har jag som en egen liten regel att röra på mig minst 45-60 min / dag i form av pw el cykling. Min tanke är att börja på gym så småningom.Kommer i nästa inlägg skriva lite fakta om 5:2.

                                                  
                                // Anna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 3 november 2013 16:47


Ja lediga dagar går fort:( i. Torsdags var jag till Ullared och shoppade loss:) många fynd blev det. Men inte att jag åker på ett lov mer har aldrig sett på maken till så mycket folk. I fredags var jag och tränade och kvällen kollade vi film. Igår bl...

Av Anna - 27 oktober 2013 11:46


Idag har jag premiär gymmat. Det gick bra tycker jag känner mig lite skakig i armar och ben , så i morgon har jag nog träningsvärk skulle jag tro. Målsättningen med gymmet är att jag vill bli fastare och starkare i kroppen och gå ner mina sista kilon...

Av Anna - 26 oktober 2013 10:06

För mig är det viktigt att äta mat man håller sig mätt på länge. därför lägger jag ut ett litet tips på frukost en vanlig dag denna frukost är även bra fastedagarna eftersom man håller sig mätt länge :) 1st lowcarb bröd 1ägg Paprika Ost Denna...

Av Anna - 24 oktober 2013 22:32

Idag har jag haft en faste dag. Det har fungerat utmärkt fast jag har varit på utbildning och bjudits på mat och söta frestelser. I detta läge gäller det att vara bestämd över vad man vill , och jag vill INTE äta massa godsaker under min viktresa jag...

Av Anna - 23 oktober 2013 22:01


Ja idag har det varit häcken full. Har varit på grundutbildning för arbetsplatsombud hela dagen. Mycket att ta in men man lär sig med tiden. Har hunnit med lite träning och fixat till naglarna. I dag orkade jag inte sätta gelé så det fick bli nagella...

Presentation

Välkommen in:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards